De reis en de 1e schoolweek! :) - Reisverslag uit Lees Summit, Verenigde Staten van Britt Telgenhof - WaarBenJij.nu De reis en de 1e schoolweek! :) - Reisverslag uit Lees Summit, Verenigde Staten van Britt Telgenhof - WaarBenJij.nu

De reis en de 1e schoolweek! :)

Door: Britt Telgenhof

Blijf op de hoogte en volg Britt

24 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Lees Summit

Heeee allemaal!

Ik ben hier nu bijna 2 weken dus het is tijd voor een nieuwe blog:).
Op woensdag 13 augustus om 07:15 vloog ik dan eindelijk naar London. Het afscheid nemen van m'n ouders en broertje en broer op Schiphol was wel moeilijk, maar uiteindelijk moest ik verder. Ik vloog als enige van m'n organisatie zo vroeg al naar London, de rest vloog allemaal wat later. In London moest in overstappen naar Houston. Eenmaal in Houston aangekomen moest ik ongeveer 6 uur wachten. Er zouden leiders van mijn organisatie (AFS) staan om te helpen bij de overstap, maar ik kon ze nergens vinden dus heb ik zelf m'n bagage maar opnieuw ingecheckt en ben ik zelf door de douane gegaan. Toen ik eenmaal de goede gate in Houston had gevonden ben ik wat rond gaan lopen en uiteindelijk ergens gaan zitten. Na een tijdje werd ik opeens omgeroepen over het hele vliegveld van Houston maar het was in het Duits en ik verstond het niet goed, dus ik bleef gewoon zitten waar ik zat. Na een tijdje kwamen er leiders van AFS op me af (ze waren een beetje boos) want het bleek dat ze me al 4 uur lang aan het zoeken waren hahah. Toen werd ik meegenomen en bij een groep Duitsers van AFS gezet. Uiteindelijk konden we boarden voor de laatste vlucht naar Kansas City. Eenmaal aangekomen in Kansas City werden we naar een hotel gebracht en daar werd ik door m'n gastgezin opgehaald. De eerste ontmoeting is altijd een beetje eng maar het klikte meteen goed :).

Toen we bij ons huis in Lee's Summit aankwamen bleef ik nog even kletsen met 2 hostsisters (Avery en Hayden). Op vrijdag nam Hayden me mee naar mijn school om m'n vakken uit te zoeken en me rond te leiden door de school (de school is echt enorm). Omdat ik hier wil graduaten moet ik een bepaald aantal verplichte vakken volgen. Het jaar bestaat uit 2 semesters van elk ongeveer 5 maanden en beide semesters heb je andere vakken. Het 1e semester heb ik Computerapps, Spaans, Government, Engels, koken, fotografie en US History en elke dag heb je dezelfde vakken. Sommige vakken zijn een beetje saai maar er zitten dus ook leuke bij :).

In het 1e weekend hier ben ik met m'n hostfamily naar hun Lakehouse gegaan (ja ze hebben dus nog een huis aan een meer!!) en kon ik nog goed uitrusten na de reis en zijn we met de boot weggeweest en lekker gezwommen. Hayden ging niet mee want zij gaat nu naar College, dus ze is uit huis. Zondag hebben we haar opgezocht bij haar College.
Maandag was dan toch echt m'n eerste schooldag!! Ik ga met zo'n typisch gele Amerikaanse schoolbus naar school. Elke dag moet ik om 05:15 opstaan want de schoolbus komt me om 06:20 halen (echt veeeel te vroeg). School begint elke dag om 07:25 en eindigt om 14:15. Ik had al een meisje leren kennen die ook senior op mijn school is (Leza) dus zij helpt me goed :). Ik ben de 1e schoolweek een paar keer met haar mee naar huis geweest dus dat was gezellig :).

Afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste American Footballgame ooit gezien. Ik werd opgehaald door een paar mensen van mijn school wat gezellig was, alleen iedereen zei dat het een saaie game was dus hopelijk is de volgende leuker en ken ik de regels een beetje :).

Afgelopen zaterdag ging ik met Leza en wat vrienden van school met een boot weg en met een band erachter (tubing). Ik had dat nog nooit gedaan maar het was heel leuk!! Morgen moet ik weer naar school en heb ik mijn eerste training van Cross Country. Ik wilde heel graag hier gaan cheerleaden, en mijn hostsister had geregeld dat ik dat kon doen, maar later werd ik naar de counseler geroepen die me vertelde dat ik het toch niet kon doen omdat ik de try outs had gemist (ik kon die niet doen want toen was ik nog niet in Amerika), dus ik was wel teleurgesteld. Omdat ik hier wel wil sporten heb ik maar besloten om Cross Country (hardlopen) te gaan doen omdat dat zonder try out is en ik dus makkelijk in het team kan :).
Ik denk dat ik nu wel het meeste heb verteld wat ik afgelopen 1,5 week heb meegemaakt!

xoxo Britt

  • 25 Augustus 2014 - 14:25

    Kevin Kuper:

    Klinkt echt super! kijk uit naar je volgende verslag!
    nogmaals heel veel plezier daar en succes!

    x Kevin

  • 25 Augustus 2014 - 19:02

    Gerla:

    Wat leuk om je verslag te lezen! Fijn dat het goed klikt met je gastgezin en dat je het zo naar je zin hebt daar! Geniet er maar lekker van. We blijven je volgen.
    Groetjes van je overbuurtjes

  • 25 Augustus 2014 - 19:49

    Wietske Bouma:

    Hoi Britt, leuk dat we in je blog kunnen lezen wat je meemaakt. Best spannend! Fijn dat het goed klikt met je gastgezin. Geniet van je tijd in de Verenigde Staten. Groetjes van ons allemaal.

Tags: usa, highschool

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 873
Totaal aantal bezoekers 7399

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 29 Juni 2015

Een highschooljaar in Amerika!

Landen bezocht: