Time goes by way too fast! - Reisverslag uit Lees Summit, Verenigde Staten van Britt Telgenhof - WaarBenJij.nu Time goes by way too fast! - Reisverslag uit Lees Summit, Verenigde Staten van Britt Telgenhof - WaarBenJij.nu

Time goes by way too fast!

Door: Britt Telgenhof

Blijf op de hoogte en volg Britt

03 Februari 2015 | Verenigde Staten, Lees Summit

Hallo lieve mensen!

Het is alweer meer dan 3 maanden sinds mijn laatste blog, dus eindelijk tijd voor een nieuwe blog! Ik heb haast nooit tijd/zin om te schrijven, dus het zal nu wel een lang verhaal worden, want in deze afgelopen maanden heb ik weer heel veel meegemaakt!

Om te beginnen met eind oktober, Halloween! Op 31 oktober wordt Halloween gevierd. Dit is een typisch Amerikaanse traditie, wat wel een beetje op sint-maarten lijkt. Kleine kinderen gaan langs de deuren voor snoep (trick or treat) en ze verkleden zich. Omdat ik nog nooit Halloween had gevierd, zei iedereen dat ik het een keer moest meemaken! Dus ging ik op 31 oktober samen met een italiaanse vriend en wat mensen van AFS (en heel veel kleine kinderen, dus het was minder raar) verkleed langs de deuren. Ik had een jurkje aan van batgirl, terwijl het buiten aan het vriezen was, maar ik heb het overleefd! En het was leuk om een keer mee te maken.

Zoals ik al zei in mijn vorige blog, was het crosscountry seizoen voorbij. Ik had besloten om geen winter sport te gaan doen, dus in de lente ga ik lekker track doen. (wéér hardlopen, ik hou totaal niet van hardlopen maar dit is een goede manier om weer nieuwe mensen op school te leren kennen).

Op donderdag 27 november was het Thanksgiving. Dit is een traditie in Amerika, omdat de pelgrims naar Amerika kwamen. Deze dag staat in het teken van dankbaar zijn, en heel veel lekker eten :). We zijn naar familie in Nebraska gegaan om het te vieren, en dit was heel lekker en gezellig. De volgende dag, vrijdag, was het 'Black Friday'. Dit is een dag waar je heel veel spullen heel goedkoop kan krijgen, en waar iedereen in Amerika dan ook helemaal crazy van is! Zo kan je tv's voor heel goedkoop krijgen, en heel veel andere producten. Dit was leuk om mee te maken, en soms stonden mensen al lang van te voren in de rij te wachten voordat een winkel open ging. Ik heb zelfs mensen keihard te winkels in zien rennen, dit was heel grappig om te zien!

Ik had mijn hostfamily uitgelegd dat wij Sinterklaas hebben, en ze waren er heel geinteresseerd in, en wilden dan ook op 5 december een klein feestje voor me houden, om het toch nog te vieren. Een paar dagen voor Sinterklaas had ik een pakketje uit Nederland gekregen met allemaal cadeautjes en sinterklaas snoep, chocola, etc. (dankjewel pap, mam, broers :) <3 ). Tijdens het kleine feestje konden we dit dus lekker opeten, en iedereen vond het lekker!

Hier is Kerst heel belangrijk, en dat hebben we dus ook gevierd. De avond voor Kerst kwam er wat familie bij ons thuis en kregen we wat cadeautjes en was het heel gezellig! De dag daarna gingen we weer naar Nebraska om het daar met de hele familie te vieren. Weer kreeg ik heel wat cadeautjes, dus ben ik flink verwend! Verder hebben we lekker gegeten met de familie :). 'S avonds gingen we weer naar huis (3 uur rijden ongeveer) want de volgende dag begon onze vakantie naar FLORIDA!!!! Mijn gastmoeder en ik reden erheen (ongeveer 20 uur rijden, lange reis maar het was het zeker waard!!) en mijn gastvader en zussen kwamen later met het vliegtuig. Het was zo anders en geweldig om tijdens eind december met 25 graden op het strand te zitten (yes, be jealous!). We bleven een week in Orlando, Florida, en we zijn in deze week 2 keer naar het strand geweest, met prachtig wit zand en helderblauw water, oh het was zo mooi. Verder had ik onder andere van mijn gastouders een ticket naar Universal Studios gekregen (voor 2 dagen, dus ik ben er 2 x geweest in verschillende parken). Dit is een heel beroemd attractiepark, waar onder andere ook allemaal dingen van films worden laten zien, zo was er een Harry Potter ride en een Jurrasic Park water ride, en nog veel meer! Dit waren super leuke dagen. De rest van de dagen hebben we lekker rondgehangen bij het zwembad (!!) bij ons gehuurde huis, en natuurlijk Oud & Nieuw gevierd. Na een week kwam er helaas een eind aan deze geweldige vakantie, en moesten we weer terug naar huis en terug naar school. Terug in Missouri aangekomen was het aan het vriezen, en had ik het nog maar net overleefd met nog mijn slippers aan van Florida haha.

Na ongeveer 2 weken weer op school te zijn geweest, ging mijn volgende kleine reis beginnen, 3 daagjes naar Chicago! Wauw, wat is dat een mooie/leuke stad. We gingen naar Chicago omdat mijn gastzusje een auditie daar had voor een theaterschool, en dus hadden we er een lekker weekendje weg van gemaakt en hebben we de stad bekeken. Zo zijn we op de Willis Tower geweest (een van de hoogste gebouwen in de wereld). Hier heb je de mogelijkheid om bovenaan het gebouw op een soort glazen plaat te zitten en zo heb je uitzicht over heel chicago. Ik heb heel erg last van hoogtevrees dus het was super eng om te doen, maar ik heb het toch gedaan (de foto van mij op facebook, is daar in chicago op de glazen plaat). Verder hebben we de Bean gezien en lekker geshopt. Ook had in afgesproken met Anke, een uitwisselingsstudent uit Nederland die vlakbij Chicago woont, het was leuk om haar weer te zien na zo'n 5 maanden, en we hebben een gezellige middag in Chicago gehad :).

Na Chicago was het tijd om weer naar school te gaan (en maar voor 3 dagen), want daarna begon mijn vólgende triip: naar Colorado. Ja ja, ik zie enorm veel van Amerika en vind het echt geweldig dat ik zoveel meemaak. Dit keer was het een trip met AFS, dus we gingen met 12 uitwisselingsstudenten en 2 volwassenen naar Colorado. Het was ongeveer 10 uur rijden voordat we aankwamen, maar wat was Colorado mooi! Heel anders dan zo'n grote stad als Chicago, in Colorado waren juist allemaal bergen en landschap en helemaal niet de drukte als in Chicago. Het was een korte trip, maar we hebben wel een aantal dingen gezien en het was heel gezellig met iedereen :).

Teruggekomen van Colorado ging ik weer naar school (ja, weer maar voor 3 dagen haha) want afgelopen donderdag tot en met zondag ben ik naar een andere school en andere gastfamliie voor een paar dagen geweest. Dit was georganiseerd door AFS en zo'n 20 andere uitwisselingsstudenten die ik ken deden dit ook. Dit was gewoon om te ervaren hoe het is bij een andere gastfamilie, en een andere school (dit was een privé school, heel anders dan de school waar ik nu op zit natuurlijk). Ik zat in een heel leuk gastgezin en we deden veel leuke activiteiten met alle uitwisselingsstudenten, zoals bowlen en schaatsen, en we hadden een internationaal dinner waar iedereen iets maakte van zijn eigen land. Al met al was dit een hele geslaagde tijd!

Verder is het 2de semester op school begonnen, nu heb ik de vakken: Health, Spanish, Into the theatre, English, Personal Finance, Worldfoods & US History. Een paar vakken zijn hetzelfde en een paar zijn veranderd, maar over het algemeen zijn het wel leuke vakken en is het niet heel moeilijk :). Verder doe ik vaak veel leuke dingen met vrienden en met mijn gastfamilie, en heb ik het nog steeds heel erg naar mijn zin hier :). De tijd gaat veelste snel om. Natuurlijk heb ik zin om iedereen in Nederland weer te zien, maar ik ben hier nu al bijna 6 maanden, en dat betekent dat ik al over de helft ben! :(

Dit was alles wel wat ik de afgelopen maanden heb meegemaakt. Ik vind het natuurlijk heel leuk om jullie reacties te lezen :)

xoxo Britt

  • 03 Februari 2015 - 01:40

    Anke Prinsen:

    Was amazing to meet up with you!! Enjoy the rest of the year!! :)

  • 03 Februari 2015 - 14:56

    Leneke:

    Hoi Britt, heel erg leuk om van al je avonturen te horen. Je buit je tijd daar goed uit. Good for you.
    Veel plezier en tot over een half jaar.
    Groeten Leneke

  • 03 Februari 2015 - 16:47

    Willy:

    Hoi Britt,Mooi verhaal en wat heb je al veel gezien van Amerika, geweldig geniet er lekker van. We zien jou van zomer weer, toch??????????????? groetjes Henk en Willy xxxx

  • 06 Februari 2015 - 11:38

    Gerla:

    Heel leuk Britt ,om weer een reisverslag van jou te lezen! We zien ook regelmatig prachtige foto's op fb voorbij komen. Het is te zien dat je het naar je zin hebt daar. Geniet maar lekker verder. Groetjes van ons

Tags: USA, Highschool

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1771
Totaal aantal bezoekers 7386

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 29 Juni 2015

Een highschooljaar in Amerika!

Landen bezocht: