Eindelijk een nieuwe blog! - Reisverslag uit Lees Summit, Verenigde Staten van Britt Telgenhof - WaarBenJij.nu Eindelijk een nieuwe blog! - Reisverslag uit Lees Summit, Verenigde Staten van Britt Telgenhof - WaarBenJij.nu

Eindelijk een nieuwe blog!

Door: Britt Telgenhof

Blijf op de hoogte en volg Britt

23 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Lees Summit

Heee allemaal:)!

Het is alweer 2 maanden geleden sinds mijn laatste blog, dus tijd voor een nieuwe! M'n plan was om elke 2-4 weken een verslag te plaatsen ongeveer, maar dat lukt dus niet! 1 keer in de maand zal misschien wel lukken :).

Sinds mijn laatste verslag heb ik alweer zoveel dingen gedaan! Zo ben ik naar een Baseballgame van de Royals geweest met mijn gastouders. Dit was heel leuk om te zien, en hiervan snap ik de regels meer dan van American Football haha. Dit was zeker leuk, omdat de Royals nu in the World Series zijn!! Deze week en volgende week is dus heel belangrijk voor de Royals, en wij zitten de games elke keer te kijken.

De 1e maand reed ik elke dag in de schoolbus naar school. Dat was zoo vroeg, maar inmiddels heb ik elke dag iemand van school die me een ride naar school en terug geeft, dus nu kan ik een uurtje langer slapen haha :). School begint heel normaal te worden en ik ben al goed gewend. Ik ben wel elke dag best moe door het vroege opstaan, dus ik hoop dat ik daar nog aan gewend raak.

In m'n vorige blog schreef ik dat ik met crosscountry (rennen) ging beginnen, en het seizoen is inmiddels voorbij! Ongeveer 6 weken, elke dag 1,5 tot 2 uur sporten na school. Het team was heel leuk en hierin heb ik ook weer veel nieuwe mensen leren kennen. Elke zaterdag hadden we een crosscountry meet (race), wat 5 km elke keer was. Op dit moment ben ik dus weer vroeger thuis na school, wat ook wel even fijn is. In de winter kan je basketbal, worstelen en zwemmen doen, maar ik weet nog niet of 1 van deze sporten me leuk lijkt. En anders ga ik gewoon in de lente een nieuwe sport doen!

Ik koop elke dag mijn lunch op school, en er is zo veel keus! Pizza, patat, kip, salades, sandwiches etc. etc. Dat mag ook wel want we hebben maar 1 keer pauze per dag.
Ik ben hier ook al een keer flink ziek geweest. Ik had meer dan 40 graden koorts dus we gingen even naar de dokter, en na 5 dagen ongeveer was ik weer beter.

Ik ben al bij veel Footballgames van mijn school geweest, en afgelopen vrijdag ook al bij de laatste home game! De sfeer is altijd zo leuk, iedereen heeft shirts met het schoollogo erop aan en tijdens de schooldag op school zelf is iedereen ook helemaal in de sfeer. Ik vind de schoolspirit hier echt helemaal geweldig! Ook zijn er ongeveer 1,5 maand geleden 2 andere exchange students op mijn school gekomen! Een jongen uit Duitsland en een jongen uit Italië, dus ik ben niet de enige meer:).

Iets wat me hier ook opvalt, is dat het weer heel raar is! Daar was ik ook al wel voor gewaarschuwt haha. De ene dag is het 25 graden en de volgende dag is het 4 graden (en het was toen nog zomer).

Ook heb ik eindelijk een kamp van mijn organisatie gehad! Hier ontmoette ik ongeveer 70 andere exchange students in mijn area. Dit was echt geweldig! De activiteiten die we moesten doen waren niet heel bijzonder, maar het was leuk om met iedereen te praten en verhalen te horen etc. 's Avonds kwamen we met de hele groep bij elkaar, en werd er verteld dat we even het volkslied van ons eigen land moesten zingen voor zo'n 100 mensen. Sommige mensen hadden het hier makkelijk, anderen wat minder. De Duitsers bijvoorbeeld, zij waren met 10 mensen ongeveer dus dit was niet zo erg voor hen. Maar raad eens wie er als enige was? Ja, ik was de enige persoon uit Nederland, dus ik mocht lekker zonder te oefenen het Nederlands volkslied voor de hele groep zingen. Het was zo slecht hahaha. Na dat overleefd te hebben hadden we wat vrije tijd en konden we gewoon wat relaxen. De volgende dag deden we nog meer activiteiten en was er de flag parade, waar je met je vlag van je land moest lopen en voor 200 mensen wat vertellen. Dit was leuk om te doen :). Ook ontmoette ik een meisje uit België, en we probeerden in het begin 1x om even Nederlands te praten, maar we waren gewoon niet meer in staat om dit te doen dus de rest van het kamp hebben we alleen maar Engels met elkaar gepraat haha.

Met een vriendin van school hadden we ook onze Homecoming dresses gekocht! Homecoming is een dance op school, en het lijkt wel wat op prom maar de meisjes dragen dan korte jurkjes! Homecoming zelf was best saai, niemand danste.. dus ik was wel teleurgesteld. Maar van te voren waren we uiteten geweest met een groep dus dat was wel gezellig:)!

Ongeveer 2 weken geleden was het spirit week op school. Dit houdt in dat je elke dag een thema hebt dat je bepaalde kleding draagt. Op de woensdag bijvoorbeeld was het twinday (ik was twins met Leza) en op de donderdag was het 'dress like your favorite animal'. Het is leuk om te zien hoeveel mensen hieraan mee doen, en zoals ik al zei, ik hou echt van de schoolspirit hier! Op de vrijdag van de spiritweek was er een assembly. Dit houdt in dat de hele school verzamelt in de gymzaal op de tribunes, en dan worden er allemaal dingen verteld/gedaan/uitgevoerd. Zo werden ook wij, de 3 exchange students, geintroduceerd aan de hele school. Jaja, ik heb gepraat voor 2000 mensen! Het was zo leuk en iedereen was blij:).

Ik heb nog zoveel meer meegemaakt, maar ik weet het niet eens allemaal meer! Ik doe leuke dingen zoals afspreken met vrienden, naar de bios of lekker shoppen! Binnenkort is ook Halloween, wat we niet in Nederland vieren dus ik ben blij dat ik het hier een keer kan meemaken!
Het kostte me heel veel moeite om deze blog in het Nederlands te schrijven en ik heb het gevoel dat sommige zinnen ook niet echt kloppen, dus misschien is m'n volgende blog wel gewoon in het Engels haha!

xoxo Britt

P.S. je krijgt de raarste vragen hier hahaha:
- Ben je ooit in Europa geweest?
- Douchen de mensen in Europa?
- Hebben jullie auto's/wegen?

Tags: usa, highschool

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 819
Totaal aantal bezoekers 7385

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 29 Juni 2015

Een highschooljaar in Amerika!

Landen bezocht: